Dette er en guide for hvordan oppstart bør foregå når ny lærer begynner
Elever:
"fornavn.etternavn@sandnesskolen.no" - Brukes på Google og Chromebook
Lærere:
"01ansattnummer@sandnesskolen.no" - Brukes på Google og Chromebook
"fornavn.mellomnavn.etternavn@sandnes.kommune.no" - Brukes på Sandnes kommune/Pulsen
"01ansattnummer" - Brukes i feide
Leder mottar login-info med passord, overgir dette til nyansatt.
Ansatt bruker telefonen eller en PC/Chromebook til å logge seg inn i https://mysignins.microsoft.com/security-info/ med "fornavn.mellomnavn.etternavn@sandnes.kommune.no" brukeren.
Skal her bli bedt om å endre passord samt å oppgi telefonnummer for to-faktor autentisering.
NB: Dersom dette ikke blir bedt om er det likevel viktig å sette telefonnummer og aller helst også Autentikator-app
Nå skal passordet som blir satt også være satt i eFeide og Google, og ansatt skal kunne logge inn her uten problemer.
Etter innlogging i Google er det viktig å sette opp 2-faktor autentisering. Dette gjelder også for eFeide. Se egen side for dette
Ansatt skal nå kunne logge inn på Pulsen, eFeide og Google med samme passord.