Opprette servicesak til Acer:
Merk: dette er andre rutiner enn for Dell maskiner som skal meldes inn via Atea, de må ha egne brukere for elcare portalen som ikke er samme bruker som brukes på «myatea».
Acer Support Kontakt detaljer
Telefon Support: 800 84 015 (Mandag - Fredag: 09:00 – 17:00)
Email Support: education.norway@acer.com
High level escalations: nordic.service.team@acer.com
Oppsett av konto i Elcare Portal: nordic.service.team@acer.com
Ved purring, manglende svar eller oppfølging, send mail til: nordic.service.team@acer.com
IKT veileder sender mail til nordic.service.team@acer.com for å få opprettet bruker til elcare portal. (en kan og ringe nummeret på første side, eller melde inn sak via mail, men dette kan ofte oppleves som litt mer tungvint)
Logg inn med tildelt bruker på https://partner.elcare.com/user/login?locale=nb-NO
3. Når du er inne på portalen fyller du ut feltene og velger «garanti onsite». (Det er svært viktig at saken blir markert som onsite for mest mulig effektiv oppfølging.)
4. Fyll inn informasjon om chromebooken, og eventuelt saksnummer hos kommunen under «kundereferanse» om det er registrert sak på dette i kommunen. Viss ikke skriver en bare skolenavn og fyller på med tall for hver sak/maskin som meldes.
5. Beskriv feilen så godt som mulig.
6. Fyll ut kontakt informasjon
Online order tracking
I portalen har finner man service historikk for hver enkelt service sak, hvor man kan se status oppdateringer:
Dashboard overview
Her finnes en oversikt over alle åpne og stengte service saker som er knyttet til brukeren: